Loppisrace i Sundom

Igår på förmiddagen åkte vi iväg till Sundom för Loppisrace. Vet inte hur många loppisrace jag varit på i sommar, många känns det som. Tycker nästan att det har blivit fler och fler byar som ordnar loppis. Får se hur länge trenden håller, eller om folk till sist tröttnar. Jag har åtminstone inte tröttnat ännu.
 
 
Lite kritik måste jag dock ge loppisracet. Det var ju roligt att många ville vara med, men då det är så många med måste man nog skylta ordentligt också. Små A-4:ans lappar syns inte så bra efter vägen, dessutom saknade de flesta nummer, man visste alltså inte riktigt vilken gård man var vid, var det nummer 34 eller 42 som vi just besökte? Svårt att bocka av vilka man redan besökt och lätt att missa någon gård. 
 
Kartan över loppisracet förstod vi oss heller inte på. Råddig! Ibland är det nästan bättre med en handskriven karta istället för en avancerad.
 
Nåja efter lite frustation över kartan och den dåliga skyltningen vid gårdarna gjorde jag ändå ett fynd, två muminmuggar för en mycket billig peng. Ett fynd man inte trodde vara möjligt idag då i princip alla samlar på muminmuggar och vet vad de är värda. Bästa fyndet på länge!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0