Flamstekt lax och en längre båttur

Gårdagen spenderades på Lillö. Johnny flamstekte en lax för första gången, blev riktigt gott (själv åt han korv).
 
 
Sedan blev den en tur med båten. Var till Brändö och svängde, roligt att se lite andra vyer. Körde bl.a. förbi Västervik hamn, Strömsö och Gerby bodarna. Skulle inte ha varit lång väg in till stan, men dit får vi fara och svänga en annan gång. Blåste ganska kallt så blev lite kyligt, var skönt att värma sig i solen sen då vi kom iland igen.
 
 
Efter lite kaffe och annat tilltugg for vi ut med båt igen. Denna gång med roddbåten. Kunde konstatera att det gick otroligt lätt att ro den "nya" roddbåten jämfört med den gamla träbåten. Rodde in i viken och kastade en stund, men fick inget napp.
 
 
Bastu samt ett dopp fick avsluta den här helgen. En bra helg har det varit, har njutit allt vad jag har kunnat. Hela fyra veckor tills jag har helt ledig helg igen. Men nästa fredag är jag ledig, då är det ju Juthbacka som gäller, sedan har jag dubbelnatt lö-må så får ju vara ledig ganska mycket nästa helg ändå.
 
Hoppas ni har fått en bra start på den nya veckan. Idag är det nattjobb som gäller för mig, får se vad jag hittar på före det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0