Bostadsmässan 2014 - Utomhus

Hittade inte ett enda hus som jag ens skulla ha kunnat tänka mig att bo i. Då menar jag inte att inredningen var ful, nej, utsidan förstås. Inte ett enda hus som såg ut som "ett hus" i mina ögon. I år var det mycket gråa färger, ganska tråkigt egentligen. Många av husen var fyrkantiga och såg ut som någon lager byggnad. Lite mera fantasi hade man nog använt på några hus, men inget av dem var direkt fina om man frågar mig. Jag vill ju ha traditionella hus, ett hus ska vara rött med vita knutar! Om någon annan vill ha något annat så misstycker jag inte. Jag är nog för traditionell för att tycka om moderna hus.
 
 
En trädgårdsutställning hade de också inne på området. Kanske dags att leta fram en kakform och plantera en blomma i den? Eller varför inte parkera traktorn i jordgubbslandet...
 
 
Lite andra roliga saker fick man också syn på bland alla hus.
 
 
Några stora trädgårdar såg vi inte, och inte många bubbelpooler eller simbassänger, är tydligen inte så inne med det som det var för några år sedan. 
 
 
I trädgårdarna fanns mycket sten och plattor, inga stora gräsmattor. Jag kom att tänka på att det ser fint ut med små gräsmattor, men det är inte lika lätt att klippa dem då de är omgärdade av sten. I de fall där gräsmattan går i nivå med plattorna eller stenarna är det inget större problem att klippa, men på många ställen var stenmuren runt omkring gräsmattan högre, vilket genast gör det svårare att få gräset klippt. Bark var fortsättningsvis också ett populärt inslag i trädgårdarna.
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Temat för årets bostadsmässa var/är "äijät" alltså den är riktad till män.

Svar: Jaha, det visste jag inte :)
Caroline

2014-08-02 @ 17:58:20
URL: http://linzun.blogspot.fi
Postat av: Linda

Inte jag heller men då jag kom ihåg att de alltid har ett tema för mässorna så googlade jag årets tema så kom det direkt fram att "äijät" och Jone Nikula har något med saken att göra :) Då det var i Vasa var temat "hem för alla" och "ekologiskt boende"

2014-08-03 @ 19:38:54
URL: http://linzun.blogspot.fi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0