Åskväder och rekord varmt

Ibland känns det som om man skulle ha långa arbetsskift, ja visserligen har jag ju det, 15 timmar då jag jobbar natt. Men nu då jag kom hem för en stund sedan var det 24 timmar sedan jag for hemifrån igår. Ja jag for ju inte direkt till jobbet då som ni kanske förstår, blev en tripp till Lillö på eftermiddagen. Det var ju rekord varmt 33 grader visade det i bilen, så kände för ett dopp. Var så skönt att få sig nerkyld, man kände sig nästan som en ny människa efter simturen. 
 
 
Peppe, Matti och Jessica var också där och njöt av det fina vädret. 15 tiden ringde Johnny och sa att det åskade, regnade och haglade som bara vad i Smedsby (tur att man inte var där då). Just då sken solen på Lillö, men en timme senare kom åskvädret dit också. Vi satt alla inomhus och såg på alla blixtar, fint, men nej usch. Jag tycker inte om då det åskar!
 
 
17 tiden då jag kom körandes mot Smedsby tänkte jag nästan vända om, inte mera åska! Blev ett besök vid Fyndis och matbutiken innan det var dags att fara och jobba natt. Först 20 tiden hade all åska försvunnit. 
 
Idag blev det gymmet och en massa andra ärenden (och loppis) innan jag äntligen kom hem. Idag är det också varmt, 32 grader, håller tummarna för att det inte börjar åska idag också. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0