Förändring i vardagsrummet

Det började med att jag skulle dammsuga och torka lite damm, men slutade med att jag möblerade om lite i vardagsrummet och tog ut allting ur tallriksskåpet och dammade och dammsög hela skåpet.
 
 
Tänk att man kan ha så mycket saker. Vissa saker fick flytta in i ett annat skåp, andra saker förde jag upp på vinden. Rensade lite. 
 
Tallriksskåpet flyttade jag sedan cirka en halvmeter åt höger, flyttade på kommoden och satte den på andra sidan tallriksskåpet istället.
 
 
Blev genast mycket lufigare tycker jag. Förut har tallriksskåpet tagit upp mycket plats direkt man kommit in i vardagsrummet. Nu då det är mera på mitten av väggen känns det plötsligt mera öppet. Tänk vad lite förändring kan göra mycket. Funderade nog i ett skede på att flytta tv:n och sofforna också, men det är nog dömt att misslyckas då sofforna inte kan placeras på så många andra sätt än som de är. Tv:n är också svårplacerad på något annat ställe. Dessutom vill man ju inte sitta med ryggen åt kakelugnen.
 
 
Flyttade om lite saker, plockade fram sådant som varit undanplockat en tid och satte bort andra saker. 
 
 
Imorgon får ni se lite andra förändringar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja tänk va grejor man samlar

2014-04-01 @ 18:19:28
Postat av: mamma

en positiv förändring , men tallrikarna kunde ha fått vara kvar i skåpet

2014-04-01 @ 20:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0