Tips på ny kamera mottages

Borde köpa en ny kamera, en enklare systemkamera hade jag tänkt mig. Har velat ha en sådan i flera år, men inte vågat/haft råd att köpa någon, en kamera håller nämligen inte länge om jag använder den. Just nu har jag en Canon SX200IS. Kameran jag hade före den här dränkte jag ju i coca cola och kameran före det tror jag att jag satt på så att den gick sönder...men har nu försökt att handskas mera varsamt med min kamera, men några smällar ska den nog kunna tåla .



Den här har hållit relativt länge, sedan november 2010, alltså nästan 3 år.
 Men linsskyddet har krånglat länge. Då jag lägger på kameran så öppnas inte linsskyddet helt och jag måste för hand föra in det helt och hållet. Nu har den dessutom, sedan någon månad tillbaka, börjat vända på alla bilder. Ska jag ladda upp en bild på bloggen måste jag först gå in i t.ex. paint och spara om bilden för annars blir den upp och ner. Suck. Därför tar jag nu hellre foton med telefonen, men tycker ju om att ta närbilder,så då fungerar inte telefonkameran så bra. 


Frågan är nu, vad ska jag köpa för ny kamera? Har ingen aning. Den ska inte vara för dyr (vet ju inte hur länge den håller med mig som användare), inte heller för stor eller för invecklad, gärna med videofunktion, förstås ska den ta bra och skarpa bilder och ha bra zoom. Jag är ingen kamera expert, så därför frågar jag nu ER om ni har tips på någon bra kamera som ni skulle rekommendera. 

 

Låt förslagen rulla in nu bara! 


Kommentarer
Postat av: Linda

http://www.nikon.fi/fi_FI/product/digital-cameras/nikon-1/nikon-1-j3
En liten systemkamera, en störra ska du inte satsa på om den ska tåla smällar, för en större systemkamera innehåller så mycket speglar/linser så den tål inte att bli "slagen", tappad eller liknande.
Till den här Nikon 1 går det att köpa ett lite längre objektiv ännu

Svar: Tack för tipset! :)
Caroline

2013-09-17 @ 10:40:11
URL: http://linzun.blogspot.fi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0