Pepparkakor

I förrgår lagade Johnny ihop en pepparkaksdeg, LCHF pepparkaksdeg dessutom. Har aldrig bakat enligt receptet förut, så det var någonting nytt. Igår fick jag äran att kavla ut degen till pepparkakor. Det gick nu sådär. Jag tyckte degen var för våt, det bara fastnade i kaveln fastän jag satte massor av kokosmjöl på den. Till sist fick jag nog utbakat ett antal pepparkakor, men några mängder blev det inte, bara ca. 20, men nu har vi testat receptet i alla fall. 
 
 
Vet inte om vi gör om det, isåfall ska det nog vara mera kryddor i. Vet inte om degen faktiskt ska vara så som den var till konsistensen, men lätt att bearbeta var den inte. Är ju inte jul ännu så kanske man hittar ett annat recept att testa. Vanliga pepparkakor gjorda på köpt deg är nog godare än de här åtminstone. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

låter inte så bra.om e börja fastna i kavel får man leidon.du sku ha kasta ut e

Svar: Jo, va int nå roligt. Men som tur va int he nå myki deg så fick ihop några pepparkakor till sist :)
Caroline

2013-11-28 @ 18:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0