Påskpyssel

Blev inspirerad av att påskpyssla då jag såg ett klipp där klienter på f.d. Arbetscentralen påskpysslar. Klippet kan du se här. 
 
Du behöver:
 
Decoupage lack/lim
Pensel
Påskägg av papp
Papper med text på, behövs ca. 2-3 stycken A4 papper till ett stort ägg
Andra valfria tillbehör t.ex. spets
 

Jag började med att gå in på Snigel tv:s hemsida där jag hittade en mall på texten som jag skrev ut. Sedan rev jag pappret i bitar och sedan var det bara att börja limma. Pappret skulle gärna ha fått vara tunnare, typ tidningspapper, men ville ha den ålderdomliga texten som jag printat ut därför blev det vanligt kopieringspapper. 
 
Pensla lim på ena ägghalvan, lägg på en pappersbit. Pensla över pappersbiten med lim och lägg en till bit bredvid. Fortsätt så här tills hela ägget är täckt med pappersbitar. Bitarna får komma lite ovanpå varandra för att täcka hela ägget.
 
 
Till sist får ägghalvorna torka i 30 minuter.
 
 
Sedan tog jag fram lite spets och så blev det så här.
 
 
Hoppas du blev lika inspirerad som jag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0