Ett gammalt projekt

För flera år sedan köpte pappa ett par "renklar" (visst heter de så?) på en auktion. De såg relativt nya ut och var obehandlade. Sedan låg de en tid i garaget tills jag en dag kom på att jag skulle kunna göra en spegel av dem. Det här var flera år sedan så nu minns jag inte riktigt hur det var, men jag tror att han sedan fick spegeln till födelsedagspresent.
 
 
Att slipa var lätt men att sedan få spegeln på plats var lite knepigare då kanterna på renklarna var lite ojämna. Man måste se efter så att inte glaset sprack då man satte ihop renklarna med spegeln i mitten. Skulle gärna ha en sån här spegel själv, och har väl nog några gamla renklar i uthuset om jag inte minns helt fel, kanske det en dag blir en spegel av dem...Roligt att kunna göra om saker så man har nytta av dem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0