En lång cykeltur till Lillö

Blev en lång cykeltur idag. Hela 70 km! Bestämde mig för att cykla till Lillö. Trodde knappt jag skulle komma mig fram, men hade jag bestämt mig så hade jag. Telefonen dog halvvägs så kunde inte ringa efter skjuts heller om jag inte skulle ha orkat. Det tog två timmar att cykla dit.
 
 
 
Väl framme på Lillö åt jag lite smått och gott. Tänkte nästan ta mig ett dopp. Vadade ut i vattnet men bara till knäna, konstaterade att vattnet var för kallt och så skulle jag ha behövt gå så långt ut för att få mig doppad då det var så lågt vatten, så blev inget dopp.
 
 
Hemfärden blev jobbigare än färden dit. Hade motvind i princip hela vägen hem. Sjukt i ryggen hade jag också. Fick stanna och stretcha på flera ställen. I Kvevlax gick jag in och köpte en Battery så jag skulle orka de sista 7 km hem. Och hem kom jag, till sist. Tog 2 timmar och 30 minuter hem, så räckte lite längre, men då pausade jag mera också. 
 
Vet inte om jag gör om det. Ja inte på länge i alla fall. Men bra med motion fick jag, räcker för flera dagar. Sist och slutligen var det nog ganska roligt, roligt då jag faktiskt orkade hela vägen.
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Har planerat en cykeltur till villan i sommar jag också, blir int riktigt lika långt, ca 60 km för min del men det räcker gott och väl :D

Svar: Jo, det blev lite väl långt. Skulle jag inte ha problem med ryggen emellanåt så skulle det inte ha varit lika tungt, men det gick! Lycka till med cykelturen! :)
Caroline

2013-06-13 @ 20:53:23
URL: http://livetibondstugan.wordpress.com
Postat av: linda

va sägs om spinning på gymmet resten utav veckan, are you in or out? ;D

Svar: Höhö... He får du nog far själv på! :) Nä, men int känns he så farligt i benen idag som jag trodd he sku gör, kanske nog stretchningen gjorde sitt :)
Caroline

2013-06-13 @ 22:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0