Auktion i Petalax och Vörå 15.6.2013

Började dagen med att fara till Petalax för att se vad de bjöd ut för saker till auktion. Ingen av oss hittade något av intresse. Fanns mest gammalt skräp, någon möbel, men inget att stanna kvar för.
 
 
Jag for istället vidare till Vörå, eller rättare sagt Rökiö kvarn där de hade en stor antik auktion. Träffade också Mia och Tomi där. Där fanns betydligt mera att se på. Mycket intressant, saker man behövde och inte behövde. Vädret var inte det bästa, kom lite smått regn hela tiden.
 
 
Mitt tålamod räckte dock ända till slutet och jag kom nog hem med några fynd.
 
 
Den första lådan ropade jag bara in för att den var på billig, 2€. I den andra lådan fanns Grapponia skålar som jag samlar på.  Kommoden kunde jag bara inte motstå fastän den blev lite dyrare än jag tänkt mig. Fast så dyr blev den inte heller, lika dyr som kommoden jag har i lilla wc:n. Häftigt tyckte jag också att det var då det står Nikolaistad bakom kommoden. Den borde alltså vara gjord mellan 1855 och 1917 skulle jag tro eftersom det var då Vasa hette Nikolaistad.
 
Återstår att se nu var jag ska placera kommoden. Hittar nog säkert något bra ställe, den är ju inte så stor. Ska nog börja med att damma av den för att se hur fin den verkligen är.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0