Dagens mattips

Nej det här är ingen matblogg, men tänkte ändå dela med mig av det goda vi ätit idag. Lagade en mumsig broilersoppa till middag. Jag satte helt enkelt i lite alltmöjligt som fanns här hemma, följde inget recept så det är bara att krydda efter egen smak. 
 
Gör så här:  Stek broilerstrimlor (min förpackning var 300g). Häll upp valfri mängd vatten i en kastrull. Sätt i buljongtärning samt krydda med curry, svartpeppar, lagerblad och paprikakrydda. Jag var lite lat av mig och lade sedan i en påse med färdigt skurna potatis samt soppgrönsaker. Satte också i lite frusen broccoli samt paprikastrimlor. Sedan lät jag soppan koka tills potatisen och grönsakerna var mjuka. Satte till sist i de stekta broilerstrimlorna. MUMS!
 
 
Nu efter gymmet blev jag snål på någonting gott så då blev det varsin smootie. Mixade ner 1 banan, 1 näve blåbär, 1 näve hallon, 1 näve jordgubbar, lite vaniljjoughurt samt lite mjölk. Slurp sa det och så var det slut! :)
 
 
Nu ska det bli skönt att avsluta dagen med bastu! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0