Lucia, fredagen den trettonde och blåsigt

Börjar dagen med att se på Lucia från tv, har blivit en tradition för min del, Johnny är nog mindre brydd. Usch vilken storm det har varit inatt. Har legat vaken flera timmar. Vi var också ut i tur och ordning på gården inatt, jag flyttade på snöspadar som börjat flyga runt och Johnny flyttade på skjutdörren som blåst ner. Kanske tur att jag inte parkerat bilen i uthuset, vem vet om skjutdörren skulle ha tagit i bilen då den blåste ner.
 
 
Nu ska här njutas av fyra lediga dagar. Nästa vecka jobbar jag dessutom bara natt mellan tisdag och onsdag samt från söndag till måndag. Skönt med förkortad arbetslista. Sedan jobbar jag dock 6 dagar över julen, men det är självvalt, någon måste ju jobba då också. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag har ochså luciatittandet ti tradition jämmer tå di sjöng helga natt tå had ja hårt ljud he nou fint.Förra veckan va ja på H Åberg tå han sjöng e tå vare ståpäls som gälld

2013-12-13 @ 16:15:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0