Juldoft i köket

På vår Uleåborgsresa kom jag på att jag ville ha ett ciseleringsjärn för att kunna göra fina dekorationer på apelsiner nu till jul. Verktyget var kanske inte det billigaste, något på sju euro om jag inte minns fel, finns säkert billigare, men jag tog det jag hittade. 
 
Köpte några apelsiner här om dagen och igår testade jag ciseleringsjärnet för första gången. Var lite knepigt att få det att ta jämnt, men efter lite övning blev det nog bra.
 
 
Nu doftar det ljuvligt av apelsin och nejlika i köket. En riktigt juldoft tycker jag. Gjorde också lite julgodis då inspirationen infann sig, men de återkommer jag till lite senare.

Kommentarer
Postat av: Anonym

va ni e duktiga på alla vis.pyntar och grejar

Svar: Man försöker :)
Caroline

2013-12-19 @ 18:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0