Semester planering

Är inte många månader innan sommaren är här. Håller på och surfar runt på nätet för att se vart vi ska fara på vår sommarresa. Vi har talat om Gotland, men nog är det dyrt att ta båten dit. Jag har varit till Gotland en gång, var år 2000 om jag inte minns fel. Då sa jag att jag ska fara dit pånytt. Johnny skulle vilja fara till Sandhamn i Stockholms skärgård, men dit far man nog bara över en dag.
 
Far nog inte på en lika lång bilresa som ifjol, tror jag. Valen är många. Så många ställen man vill fara till. Ska i alla fall kombinera resan med Rihanna konserten i Globen 22.7. Får bara hoppas jag har semester då. Borde börja boka båt redan om man ska få det lite billigare. 
 
Andra ställen jag skulle vilja fara till är Oslo, Pite Havsbad, ja och resten av Europa. Längre än så tar man nog inte bilen. Vill se mera av Tyskland, såg ju bara en liten del ifjol, men det får nog bli ett annat år. En sak är i alla fall säker, vi kör inte från Stockholm till Göteborg eller från Stockholm till Skåne i år, har kört de vägarna nu två år i rad så det får räcka. Vill se något nytt.
 
Har du några tips på vart vi kunde fara? 
 
Jag tycker om att planera bilsemestrar. Planerar nästan in i minsta detalj, men behöver sedan inte följa planeringen om jag inte vill. Tar alltid reda på var det finns bra badinrättningar, inredningsbutiker, loppis, sevärdheter m.m. efter vägen vi ska köra. Oftast är det inte de stora sevärdheterna som man minns utan de små udda ställena man besökte. Ibland går det inte heller som man planerat (som då det ösregnade och alla stugor på alla campingplatser var fullbokade). En bilsemester är som bäst då man får ta dagen som den kommer och bara njuta av semestern.
 
Jag på vår semesterresa 2006.
 
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Värsta bilresan som vi gjort var när vi bilade ner till Odense och tillbaka :D Ett åt körde vi till Trondheim och det var kul, skulle kunna göra det igen. .. så det skulle ni också kunna göra :)

Svar: Tack för tipset! Johnny är inte så pigg på att fara till Norge, men nångång ska jag nog till Oslo så kanske det blir Trondheim då också :).
Caroline

2013-04-07 @ 16:29:17
URL: http://www.livetibondstugan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0