Inne i huset idag

Tar det mest lugnt idag. Har sjukt i nacken av tågresan, är därför jag har huvudvärk också. Har packat upp och tvättat lite kläder samt haft lite besök.

På vinden fortsätter de med att lägga upp de sista listerna.


I storskubben.






Det blev en viss nivåskillnad på golvet, därför kom den ena tröskeln högre upp än den andra. Men är nog inget man tänker på i första hand. Golvet är alltså lägre ner i det större sovrummet samt storskrubben. Vi har alltså lägre i tak i köket och vardagsrummet där nere. Taket är lägre där eftersom vi lämnade kvar de gamla takbjälkarna och eftersom de hade formen av en banan så måste vi sänka taket för att få det rakt.



Nu är golvet till nedrevåningen hämtat. Vi måste ännu hämta underlagsgolvet som kommer i slutet på nästa vecka innan vi kan börja lägga golvet. Då vi lagt golvet oljar vi in det ett sista varv, i vårt sovrum målar vi golvet vitt.

Lade mattan på plats i badrummet. Den får vara där nu. Kanske jag hittar ett annat ställe att lägga den på då vi flyttat in. Man kan vända på den och använda båda sidorna. Just nu ville jag ha vita stjärnor med blå/svart botten. Vänder jag på den blir stjärnorna blå/svarta och botten vit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0