Plockat vinbär

Vad skönt det är med en ledig dag idag. Började dagen med att fara på jumppa. Blev lite bråttom då jag såg på tidtabellen lite före 9 och konstaterade att jumppan började 9.30, men kom bara fem minuter försent så hann med i alla fall. 
 
Resten av eftermiddagen har jag plockat vinbär. Mamma o pappa kom också hit och plockade. Mamma ska koka saft av bären. Blev ganska mycket bär fast vi bara har en stor buske. Men sen finns det små buskar lite här och där också. Fanns mycket bär på busken i slaskhopen!
 
Nu är busken tom!
 
Fick också order att jag skulle måla lite idag så det har jag också gjort.
 
 
Nu är det matdags, blir grillat kött och potatissallad! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0