Skulle vilja ha, men kanske inte behöver

Det finns många sådana saker just nu som jag vill ha, men då jag väl står framför dem i butiken tänker, nej men inte behöver jag det där egentligen. Vissa saker glömmer man sedan bort att man stått och dreglat framför, medan andra stannar kvar i ens minne och som man drömmer om att nån dag köpa, FAST man egentligen inte behöver dem. MEN det finns ju något som heter inredning och då man tänker på allt som har med inredning att göra, så behöver man ju faktiskt inte det mesta. Jovisst man behöver vissa möbler osv. men vem behöver egentligen en tavla, en fin lampa som dekoration, en till bordsduk, nya blommor, kuddar, ljuslyktor m.m. Jag tror dessa saker köper man kanske för att man ska trivas med sitt hem, man vill ha något vackert att se på som medicin för själen.

Just nu vill jag ha:

Klassisk räfflad kakburk av glas i lantlig stil med vacumlock
Klassisk räfflad kakburk av glas i lantlig stil med vacumlock
Klassisk räfflad kakburk av glas i lantlig stil med vacumlock
Flera glasburkar med lock finns här


Tallriksställning härifrån eller nån liknande nån annastans ifrån


Päiväpeite Kalmar - valkoinen
Ett vitt sängöverkast. Men det får inte se ut hursomhelst. Har ännu inte hittat nåt någonstans.

Plus en hel massa andra onödiga saker! Just nu skulle jag vilja ha alla möjliga vitrinskåp och garderober som är lantliga och vita. Bara man hade lite mera tid skulle man snickra själv. Men, jag tror dock tålamodet skulle ta slut ganska snabbt! Är nog lättare att köpa det man vill ha. Borde dock ha en tjockare plånbok! :)

PS. Hittade ett likadannt soffbord som jag vill ha som kostar 444€ här, MEN 243€ i Göteborg! För exakt samma bord!! Får väl ta en tripp till Göteborg då...men det blir ju först i Augusti...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0