Avkopplande dag

Var avkopplande att vara till Lillö. Synd att vi inte bor vid vattnet. Jag skulle kunna bo på Lillö året om bara för att vattnet är så rogivande.



Var och kastade till fladan, hann kasta en halv timme, sen fastnade draget i en sten, den vanliga stenen såklart. Flera drag har fastnat där genom åren, men då man inte ser stenen är det svårt att undvika att kasta på den. Fick till sist dra av linan, tydligen skulle jag behöva en ny fiskelina då det bara gick att dra av den. Tur att inte storgäddan nappade och drog av linan. Då skulle jag nog ha blivit sur! Så nu sitter linan fastbunden i en sten och väntar på att jag nångång under sommaren ska komma och försöka få loss draget från stenen.






Fiskelinan fastbunden runt en sten.

Blåste dock hårt vid villan, men vid fladan var det lite lugnare. Kändes inte lockande att gå och simma. Tror det blir först till midsommar i år igen som första doppet tas.


Hälge hade vaknat ur sin vintervila.


På spisen grillade vi myror. Vi åt dock inte upp dem! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0