Smultronplockning

Fanns massor med smultron på vår "äng". Finns tydligen alltmöjligt där. Visste nog att det finns smultron där, men inte att det fanns så där mycket. Lite svårt att plocka dem var det dock då det var så högt gräs, får hoppas jag inte har nån fästing på mej nu då jag gått där i gräset nästan med huvudet före i shorts och t-skjorta. :)





Whiskas ville också vara med och plocka. Hon hittade dock godare saker att smaska på,lite gott gräs.



Blev 6 dl smultron. Ganska mycket tycker jag. Frågan är nu den vad jag ska göra med dem...

Förövrigt så lastar vi på ved, (alltså gamla plankor, stockstumpar och annat skräp som vi inte kan elda inne i kakelugnen), på traktorkärran. Har redan fört ett lass till Målarbackan, blir nog nåt lass till. Sedan kan vi först börja bära in den riktiga veden i vedalidret.

Ska arbeta 16-07 inatt, samt 8-16 på söndag, men detta är sista helgen jag arbetar före semestern så det ska väl nog gå bra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0