Vaccination

Önska mig lycka till idag. Ska nämligen fara och vaccinera kissona. Bävar så inför att behöva åka bil med Whiskas för hon tycker verkligen inte om det! Hon spyr och skiter ALLTID då vi åker bil, ibland kissar och också. Men värst är det nog då hon spyr och skiter. Så får man sitta i den lukten då halva vägen tills man kommer fram dit man ska, nej bläää!

Har fått nerburit burarna från vinden, tänkte nog först att den stora buren får jag inte nerburit själv balanserandes på en stege, men jag lyckades. Nu gäller det bara att försöka ta fast katterna och få dem tvingade in i burarna. De har varsin bur, Molly en lite större och Whiskas en lite mindre. Egentligen skulle de väl nog rymmas båda två i den stora, men vi tar inte den risken att de börjas slåss där inne.

Har tid 13.15, men tänker fara på jumppa före det. Vilket betyder att jag måste köra fram o tillbaka. Ekonomisk körning? Nej, inte direkt, men då de inte har nån jumppa 14 tiden så blir det så här. Dessutom skulle jag ju inte ha kunnat fara efter vaccinationen heller och lämna kissona i bilen under tiden man jumppar. Man skulle ha bott i Smedsby idag så skulle det ha varit mindre körande av och ann och Whiskas skulle kanske klara bilfärden på 2 km. Men nu blir det istället 20km en väg och det klarar hon garanterat INTE utan att börja må dåligt!


Katternas vaccinations böcker/intyg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0