Usch för älgar!

Usch, läste just på Vasabladet att det varit en älgkrock i Vallvik, som tur brukar jag inte köra just precis där det hade hänt, men älgar rör ju på sig. Vill inte se några älgar, speciellt inte i mörkret!

Har haft turen att inte möta på alltför många älgar i trafiken, men man vet ju inte när den dagen kommer då man tvingas ha närkontakt med nån. För två år sen då jag just hade köpt min bil så var det en älg som sprang över vägen då det var kolsvart, jag hann knappt se nåt som fladdrade förbi, först då den var på andra sidan vägen såg jag att det var en ÄLG! Satt nästan och skakade resten av bilfärden, OCH jag kör helst INTE längs Lillkyrovägen mot stan då det är mörkt för det var där jag såg älgen. 

Har ju faktiskt också sett en älg efter Vallvikvägen, inte så många kilometer hemifrån, men då körde inte jag, så blev inte lika rädd. Men vet inte hur jag ska ta mig till jobbet den dagen jag inte vågar köra nån av vägarna...får väl flyga då ;)


Tycker inte om älgar!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0