Snöskottning efter nattjobb

Så har man kommit hem efter att ha jobbat natt då. Det första man gjorde i morse var att skotta snö, vilket jag sedan fortsatte med då jag kom hem. Måste säga att det nog var tur att jag inte skulle till 7 den morgonen det hade kommit rekordmycket snö, för jag tyckte inte det var trevligt att köra hem efter vallvikvägen idag som var oplogad. Idag hade det ju inte kommit SÅ mycket snö, så tänk vad hemskt det skulle ha varit att köra den vägen då de kommit ÄNNU MERA snö, nej usch. Hittills i vinter har jag haft tur, inga tidiga jobbmornar då nåt extremt har hänt. Men vänta bara, det kommer väl en sån morgon ännu.


Whiskas poserar vid snöskottan




Fastän det inte kommit jätte mycket snö inatt, så räckte det nog till! Det är inte tungt att skotta själva snön, men sen ska man hitta nåt ställe att dumpa snön på också. Tycker det får räcka till med snö nu!




Skottar snön till mitten av gården, sen får traktorn sköta resten och föra snön till skogs. Och nej, jag kör inte traktor, det är Johnnys uppgift.




Måste skotta ute vid vägen också. Då jag kom hem tog det i under bilen då jag svängde upp på gårdsvägen, var en stor kant i vägen. Så nu har jag roat mig med att försöka hacka bort det mesta av den, och lite bättre blev det nog.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0