Sommarresan 2011 del 2


Morgonmål på Abbekås camping


Smygehuk, Sveriges sydigaste punkt.


Rådhuset i Malmö


Stortorget i Malmö

Sedan for också via Turning torso och Öresundsbron som du kan se här.

Var in en sväng via Lund också och såg på Domkyrkan.




Sedan körde vi norrut mot Tylösand.


Kör över Hallandsåsen.

Följande natt sov vi på Tylösands camping utanför Halmstad.







Sedan fortsatte vi norrut mot shoppingstaden Ullared. Visst, det var stort, relativt billigt och jag gjorde några fynd. Men själva butiken var nog ungefär lika stor som den i Tuuri så jag känner nog inget behov av att fara dit endast för att shoppa, men om man kör förbi där så är det nog värt ett besök.





Hittade 2 lampfötter för ca. 15€ styck, det kallar jag ett fynd för de jag sett på i stan kostar 50€ styck!

Sedan fortsatte resan mot Göteborg där vi sov 2 nätter på Liseberg Camping Askim Strand.





På sightseeing med "Paddan" båten.


En bro var så låg så alla måste sätta sig på golvet i båten!


Ostindienfararen Götheborg


Huset som kallas för "läppstiftet".






Ser på Pirates Of The Caribbean 4.


Maritiman, fartygsmuseum.

En ubåt som vi var ner i. Är inget jag gör om den närmaste tiden iallafall. Fick dessutom ett stort blåmärke då jag kravlade mig upp genom det trånga hålet ut ur ubåten!


Gamla stadsdelen Haga i Göteborg.


Skansen Kronan, en av Göteborgs försvarsanläggningar från 1600-talet. Tog mig just och just upp dit utan att svimma. Var ju bara 26 grader varmt och en lååång backe upp!


Utsikt över Göteborg


Sista kvällen i Göteborg spelade vi lite minigolf.

Nästa dag fortsatte vi resan mot Örebro där vi sov en natt på Gustavsvik camping.


Efter vägen till Örebro måste vi stanna vid en bro som öppnades. Inte varje dag man ser något sånt.



Framme vid campingen beundrade vi den fina minigolfbanan som skulle likna ett Örebro i miniatyr.

På kvällen besökte vi Äventyrsbadet som låg alldeles brevid campingen. Utebadet samt motionsbadet var gratis för de som bodde på campingen, men ville man till Äventyrsbadet kostade det 100kr. Ja vad ska man riktigt säga om äventyrsbadet. Livsfarligt enligt mig. Iallafall forsen som gick hårt framåt och där var det inte en i taget, utan alla på en gång. Jag åkte också i "Thunderstorm" som var 1 av 3 vattenrutchbanor. Den var inte heller så rolig, gick alldeles för hårt och man trodde nästan man skulle drunkna. Kanske det bara är jag som inte har barnasinnet kvar eller så inte, jag skulle iallafall inte fara dit med småbarn och låta dem åka i nån rutchbana eller fors, nej tacka vet jag Tropiclandia, där är det mycket tryggare att simma.


Kaffekokning pågår.

Nästa dag körde vi tillbaka till Stockholm. Där tillbringade vi hela eftermiddagen hos Inger i Märsta, vilket var mycket trevligt.


Johnny läser Hälge!


Johnny och Inger

Sedan var det dags att säga adjö till Sverige för denna gång. Tar knappast så länge tills vi far dit igen. Måste ju shoppa mera sockerdricka då den tar slut! :)




På båten på väg hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0