Hunurinjärvi och Furirbostället

Idag var jag efter sakerna från loppis, hade nog fått sålt ännu mera saker sen igår, får se nu hur mycket pengar jag har tjänat då jag far dit och hämtar pengarna imorgon.

På eftermiddagen for jag o Johnny samt Mia o Tomi ut och köra. Först blev det god mat på Tesses Café. Sen fortsatte vi till Hunurinjärvi där vi såg på de fina husen.







Sen körde vi genom Komossa och kom slutligen ut till Oravais. Där svängde vi in till Furirbostället. Ingen av óss hade varit dit tidigare, tyvärr var cafét stängt men vi gick runt lite på gården och beundrade den fina miljön med gamla hus och bodar.









Var en mycket trevlig utfärd! Nu är det nog tv:n som gäller resten av kvällen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0