Torsdag kväll

Har hela vintern funderat om slaskbrunnen börjar svämma över snart. Idag öppnade vi locket och såg, och det var nog helt okej, tur var nu det :) Vill ju inte ha skit på gården! Med tanke på att avloppet endast blivit använt om somrarna sedan 70-talet så har vi varit oroliga hur det skulle se ut i brunnen nu då vi har använt både wc och tvättmaskin flitigt hela vintern.


Skyfflar bort snö från brunnen



Jag flyttade också på de grenar som blåst ner ur en tall i vinter. Bra med lite ved (fast vi nu inte direkt behöver nån ved just nu).

Annars har kvällen gått åt till att föra upp gipsskivor på vinden. Gick nog ganska behändigt med traktorn! Skulle inte vilja bära 35 kilos skivor upp för en stege en och en.


Först måste skivorna läggas på traktorn


Sedan lyfts skivorna upp mot balkongen


Längre än såhär fick vi inte upp skivorna


Sedan ska skivorna bäras in. Jag hjälpte faktiskt till att bära in två stycken!

Vi måste flytta på några andra skivor som var på vinden så de bar Gunvi och jag in i vedlidret. Molly hjälpte också till!


Här sitter hon uppe på uthusvinden och spanar på då vi bär in skivor.

Fick ett mejl samt ett textmeddelande från Saunalahti (tydligen inte Elisa som jag trodde), men Saunalahti hör ju till Elisa, men jag tror inte man får S-bonus från Saunalahti. Men beställningen ser ju ut att stämma. Men riktigt vad jag beställt vet jag inte för allt stod på finska!! Blir så irriterad på sånt! Inte heller på deras hemsida kunde man läsa om det på svenska! Summorna förstod jag dock, men allting klarnar väl snart. Ska testa och se nu vad för slags anslutning, lät ju nog som om jag skulle tjäna på det så får se. Skulle ju nog vilja ha mindre telefonräkningar, just nu ligger de på ca.27-37€/månad. Inga farliga summor, men varje euro räknas.

Trackback
RSS 2.0