Oönskat besök

Johnny for ju hem och tvättade bilen. Räckte inte länge innan han ringde åt mej och sa att jag skulle låsa dörren till huset, Jehovas Vittnen var på väg. Snabbt som bara den låste jag dörren till huset, samt dörren till föjset. Stod sedan och spanade i fönstret inne i föjset en stund. Tog inte länge innan en bil kom uppkörandes och det var vittnena som ville besöka oss. Men eftersom vi inte ville ha besök av dem så gömde jag mig så att de inte skulle se mig i fönstret, och det gjorde de inte heller. De gick gladeligen och knackade på husdörren, men surprise surprise var det ingen som öppnade. Väntade med spänning om de skulle se att vi bor i föjset, men det gjorde de som tur var inte, utan då de stått en god stund på trappan och väntat på att någon skulle komma och öppna så for de otroligt nog iväg utan att lämna någon lapp efter sig. Om vi mot förmodan skulle ångra oss och vilja läsa deras budskap så är det ju bara att fara till Johnnys föräldrar, där hade de lämnat en trevlig lapp efter sig. Men jag tror nog att vi klarar oss utan deras predikan. Iallafall idag. Säkerligen imorgon också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0