Ledig dag idag

Skönt att ha sovit länge. Fast har nog varit uppe förr idag också. Släppte ut Whiskas 5.15, då orkade jag inte höra på hennes mjauande mera.

Blir en hemma dag idag då. Eftersom lampan i bilen fortfarande lyser så är det onödigt att använda bilen om jag inte riktigt måste, vill ju inte lämna efter vägen heller.

Ska väl nog gå ut och räfsa lite till och se om jag gör några mera fynd, antagligen en hel del mera plastpåsar. Jag förstår inte varför man måste gräva ner saker som inte förmultnar, så som glödlampor, ölburkar, smöraskar och annat skräp som finns på vår "avstjälpningsplats" bakom och brevid gäststugan. Har kommit fram till det beslutet nu att det skulle bli för besvärligt att gräva bort hela högen, så nu ska jag fortsätta bygga stenmuren ovanpå istället. Bara jag slipper se plastpåsar i alla möjliga färger sticka upp ur jorden så är jag nöjd.


Denna cykel får dock stå kvar i skogsbrynet. Den är ju ett konstverk i sig till skillnad från alla plastpåsar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0