Billigare telefonräkning?

Ringde just en försäljare och erbjöd billigare telefonräkning. Jag brukar ju oftast bara säga tack och hej då när det ringer nån som vill sälja nåt. Men denna talade svenska och så lät erbjudandet faktiskt bra. Det var från Elisa (som jag redan har), men det var frågan om att byta anslutning till en billigare. Tror det var så att jag får ringa hur mycket jag vill per dag inom Finland men oberoende så kostar det bara en viss summa per dag (som jag ej kommer ihåg) om man ringer mindre så betalar man endast för det man ringt. Internet skulle inte kosta någonting alls. Anslutningen kostar 5,99 € per månad. Jag kan byta anslutning 4 gånger per år om jag så vill, så ska se vad detta är nu.

Får se nu om jag gjort bort mig eller inte då jag gick med på erbjudandet. Blev nästan lite skeptisk då han till sist frågade efter mitt personnummer...De skulle ha det för att kunna skicka ett rekommenderat brev med mitt nya SIMkort. Jag måste alltså hämta brevet från posten då det kommer. Vet inte varför jag egentligen behöver ett nytt kort, men tydligen. Kan kanske vara bra att byta ut SIM-kortet, tror jag har haft samma 1998 och de håller väl inte i evighet. Telefonnummern ändras ju inte som tur är. Är väl bara att vänta och se om det dyker upp nåt kort :) Skulle ta 1-2 veckor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0