Kurs hela dagen och kina mat

Kom just hem. Har varit på första hjälp kurs hela dagen i stan. På matpausen var vi och åt till det nya "kinamatstället" mitt i rewell center. Måste nog säga att kina mat är nog inte min grej. Visserligen gick nog maten ner, och värre har jag nog ätit. Men då man tänker på vad man kunde ha ätit istället, så var det ingen höjdare. Då äter jag nog hellre, pizza, kebab, hamburgare eller nån annan snabbmat. Visst finns det ju resturanger, men där tar det oftast lite längre, och har man ont om tid så blir det nåt snabbt(oftast onyttigt). Fast jag kan ju inte tro att allt friterat som de hade vid det här kina stället är så nyttigt det heller!

Själva kursen var helt okej, tråkigare kurser har man varit på. Var bra då man får öva lite praktiskt emellanåt så behöver man inte sitta och bara lyssna hela tiden. Men till sist blev jag nog så trött att jag bara satt och gäspade. Är alltid samma problem. Jag dricker varken kaffe eller te, var var saften?? Eller limsan? Det saknade jag vid "eftermiddagskaffet". Fick nöja mig med en bulle och ett glas vatten. Gick nog bra det också. Funderar på om jag måste köpa nåt eget att dricka sen imorgon på matpausen, blir lite tråkigt med bara vatten.

Ikväll blir det att skriva de 2 sista julkorten, printa ut några andra foton att sända med. Borde också laga klart mina julklappar som jag lagar själv, men får se om jag orkar ikväll. Behöver dessutom hjälp, så isåfall blir det först mot en 22 tiden som den tiden finns och då brukar jag oftast vara så trött att jag inte orkar iallafall. Får väl kanske ta itu med det projektet på lördag då man kommer hem från nattjobb.

Blir en LÅÅNG dag imorgon. Först kurs 8-16 eller 17. Sen ska man på teater kl.19, så blir inte att fara hem där mellan. Far väl till V.Vik en sväng istället och hoppas på att de har nåt ätbart så man orkar fara på teatern sen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0