Julklappsshopping och Lucia

Var först till gymmet, det var väl behövligt och skönt. Sen till Citymarket och bytte en skjorta åt Johnny, hoppas den här passar nu för det var sista storleken! Sen till Jysk och Gigantti. Blev sen ett besök till loppis. Hittade en julklapp! :) Sen for jag till stan. Gick i alla möjliga butiker och hittade faktiskt ett flertal julklappar! Jippie! Visste inte hur jag skulle hinna till jul, men nu ser det ljusare ut. Dessutom ska jag ju till Jakobstad på torsdag och Tuuri på Söndag, så då borde de sista klapparna inhandlas. Hittade dessutom ett halband åt mej själv för presentkortet som måste användas före 16.12. Det kostade 35, men jag hade 26 kvar på presentkortet, så det blev att betala till lite. Blev ett fint vardagshalsband som jag är mycket nöjd över! :)

Då klockan närmade sig 18 gick jag till stadshuset. Väntade på att Lucia skulle komma. Vad jag minns har jag inte varit och sett på Lucia till stan, men tydligen har jag nog det enligt mamma. Träffade Ulli och Cilla där också. Det var Lizette som var Lucia, en mycket vacker sådan. Programmet var kort, bara 10 min. Kunde ha varit längre. Men lika så bra det så fick jag äntligen fara hem från stan.


Trefaldighetskyrkan i vinterskrud


Lucia



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0