Wilmas sportlov

Vecka 9 hade Wilma sportlov. Jag hade bara 1 ledig dag den veckan. Så Wilma fick umgås med fammo och faffa hela veckan. De skidade och hade picknick. En dag var de till Hop Lop också. Tydligen hade biljetterna dit blivit gamla, men det fick gå för den här gången. Ganska svårt att veta när de gått ut då det inte fanns något datum på biljetterna. Något kvitto hade vi inte heller på dem då hon fått dem i present.


På min lediga dag åkte vi och besiktade min bil samt storhandlade. På eftermiddagen for vi till Kvevlax sportplan där det ordnades aktiviteter för barnen. Man kunde skida, skrinna, rutscha, leka i snön, vara på disco, klappa djur och äta korv. 


Vi började med att klappa djuren från Aava Kertun Kotitila. Sedan rutschade vi med Wilmas nya "pulka". Det gick hårt 😅. Sedan åt Wilma en grillkorv, det var gratis för barn 👍. Sedan klädde vi på skrinnskorna. Ja inte på mig då utan på Wilma 😅. Det gick sakta och tårar rann nog lite till och från, men hon ville inte sluta skrinna. Var första gången på isen i år så det var lite ovant. Hon tyckte att jag också skulle ha kunnat skrinna, men försökte säga att jag inte har några skrinnskor som passar. 



Vi avslutade ute eftermiddagen med en stor bulle 😋.


Den kommande helgen blev det också en hel del utevistelse, men mera om den en annan dag 🙂.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0