Gran Canaria 2024 del 2

Angry Birds parken i Puerto Rico stod högt upp på Wilmas "to do" lista på resan. Så följande dag hoppade vi på bussen och for dit.

Det var en varm dag. Medan Wilma lekte av dig försökte vi andra hitta skugga. I den där värmen var det säkert skönt med "foam party". Tur att Wilma hade med simdräkten.

Där fanns många roliga aktiviteter för barn, kanske mest för åldern 3-10.

Till sist blev det minigolf för oss alla tre.

Handlade lite drickbart och sen satte vi oss på bussen tillbaka till Maspalomas. Såklart hann vi med ett dopp i poolen innan den stängde för dagen.

Dagen avslutades med middag och disco.

Följande dag blev det lite lugnare tempo. Satsade på en dag vid poolen. Så det blev bad både vid rutschbanorna och vid de vanliga poolerna.

Inför resan hade vi köpt en UV dräkt åt Wilma. Vågade inte köpa före hon provat, men den passade perfekt 👍. Ett bra köp! Så då solen var som starkast fick hon ha den på vid poolen. Säkert därför hon inte brände sig alls under resans gång. Såg många andra barn som var brända både här och där. UV mössan är ett flera år gammalt loppisfynd.

Det var gott med mat vid poolen. Här blev man verkligen bortskämd. Då man hade ätit lite orkade man simma och sola lite igen 🙂.

Den är eftermiddagen hoppade vi i en taxi och åkte till några butiker. Hittade lite smått att köpa. Wilma köpte ett stort påskägg.

På kvällen efter middagen blev det lek i lekparken i mörkret. Wilma hittade en kompis, men vet inte riktigt vilket språk han pratade 😅. Men roligt hade de.

Nästa dag var det dags för kamelsafari. Vi tog taxi några hundra meter bort från hotellet, ja det kändes inte långt. Kanske det var nån kilometer ändå. Nåja, trodde det var längre bort. Tänkte först inte hitta rätt, taxin släppte bara av oss på en parkering bredvid sanddynerna. Dåligt skyltat var det, men luktade oss fram till sist 😅.

Tyvärr hade de en viktgräns, så vi fick inte åka alla tre som vi tänkt. Fick också vänta en stund innan det blev vår tur. Lite spännande var det nog att sätta sig på en kamel. Första gången dessutom. De fick hänga extra vikter på Wilmas sida så det skulle bli mera jämnvikt. Kändes först lite osäkert med bara ett snöre som "säkerhetsbälte". Då kamelen reste sig upp och Wilma höll i sig allt hon kunde var nog första tanken att vi får kliva av, men det gick nog riktigt bra ändå. Medan vi satt och väntade på att få vandra iväg försökte kamelen bakom lukta på mig 😅.

Vi fick gå först i ledet. Det blev en 35 minuters långsam promenad över sanddynerna. Det var varmt! Wilma fick nog lite långtråkigt, men nog var det värt pengarna ändå. Efteråt blev det glass innan vi gick tillbaka till hotellet och åt lunch.

Sen blev det poolen resten av dagen.

På kvällen blev det middag, disco och show. Wilma somnade snabbt även denna kväll. Vi behövde inte läsa någon godnatt saga på hela veckan 😊👍.