Januari på Lillö

Det blev två besök till Lillö denna månad. Första gången var det kallt, ja i alla fall inomhus. Mätaren visade -16 inne men bara -5 ute. Det berodde nog på att det varit så kallt dagarna före. 


Det var frost inomhus både på väggar och tak. 


Wilma och jag hade picknick bakom tuppen 🙂.



I helgen blev det ett besök dit igen. Plogningen har dock varit under all kritik denna vinter, så vi vågade inte köra hela vägen fram utan fick stanna uppe på backen. Nog skulle vi ha kommit oss igenom alla djupa bilspår, men ville inte köra fast heller. Jag skulle knappast ha kommit mig fram med min bil. Framme vid vägen upp till huset fanns det inte mycket snö.


Mera snö fanns det efter stigen till tuppen. Det gick bara upp till midjan på mig 😅. Så blev lite svettigt att skotta. Äntligen hittade vi snöskottan, den var inne i gamla tuppen. Inte konstigt att vi inte sett den på hela sommaren.


Undrar när all den här snön ska smälta. Kommer knappast att bli lättare att ta sig fram till huset i vår då snön smälter. Får väl börja ta skidorna med 😅.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0