Gran Canaria 2024 del 3

Det blev inte bara en busstur till Puerto Rico utan två. Följande dag hoppade vi på bussen igen. Vi fick vänta ca 45 minuter då vi missade första bussen med någon sekund och den andra körde förbi hållplatsen då en annan buss stod i vägen.

Då vi äntligen kom oss fram gick vi raka vägen till stranden. Ja först sökte vi en wc, men sedan blev det ett dopp i det blå.

Det var faktiskt ganska varmt i vattnet. Jag höll mig dock mest på stranden medan Johnny och Wilma simmade. Någon måste ju vakta sakerna.

Efter nån timme på stranden var det dags för mat. Hittade ett bra matställe på stranden med svensk personal. Wilma beställde burgare och vi pizza. Gott var det!

Wilma fick glass till efterrätt så stället fick nog godkänt av henne också 👍😊.

Jag ville gå i lite butiker, fanns inte några butiker nära hotellet (förutom de exklusiva på hotellet) så måste ju passa på då de fanns närmare. Gick en bit in mot centrum av Puerto Rico. Johnny köpte några skjortor och Wilma hittade såklart några småsaker hon också. Skedde ett missöde i en av butikerna, så vi fick betala för en söndrig klocka också 🙈. (Johnny kunde dock limma den).

Sedan tog vi bussen tillbaka till hotellet. På kvällen blev det middag och disco. Sedan spel i grann hotellets spelrum. Inte bra med sånt då jag är med och dessutom har kontanter på mig 😅🙈😉. Så där blev det en rolig stund med olika spel som bowling m.m.

Nästa dag var vår sista på hotellet. Sorgligt men sant. Att en vecka kan gå så fort. Fast egentligen var det ju bara 6 dagar på själva hotellet.

Det var verkligen behändigt med all inclusive då Wilma emellanåt inte ville äta så mycket. Den rosa tröjan köpte vi i Puerto Rico.

Det blev en dag vid poolområdet, skönt väder, men inte riktigt lika varmt som de två första dagarna utan ca 23 grader.

Wilma njöt för fullt, ja det gjorde vi nog alla tre. Ville inte åka hem till kylan igen.

Hade glömt att ta foto av vårt hotellrum första dagen, så passade på nu den sista istället. Helt ok rum, men lite väl smalt, blev trångt med alla resväskor. Kuddarna var obekväma och det gemensamma "täcket" som bara åkte hit och dit kunde jag ha kastat ut. Så där kom nu några negativa saker om hotellet. Så nästa gång skulle jag (om man inte behövde betala extravikt på flyget) ta med mig egen kudde och ett riktigt täcke med påslakan på som inte åker av 😅.

Synd (eller tur 😅) att vi upptäckte spelrummet först de sista dagarna. Blev lite air hockey innan vi gick runt hotellet till den närmsta lilla matbutiken och köpte lite smått.

Den kvällen ville jag passa på och äta av allt vad som fanns, men riktigt allt orkade man nog inte med. Orkade inte ens smaka på alla efterrätter.

Vi skulle ha väckning mitt i natten, så blev inget disco denna kväll. Istället blev det några sista spel omgångar istället. Wilma vann någon liten vinst då vi hade tjänat ihop tillräckligt med "tickets".

Den natten blev det inte många timmars sömn för någon av oss, skulle tippa på ca 5 timmar. Det var väckning kl.3. Bussen skulle hämta oss kl.4.

Tog en sista bild från balkongen. Hej då hotellet, hoppas vi ses igen!

Det var inget fel på Wilmas humör (bara svårt att få upp henne ur sängen halvt sovandes 😅). Vi åt lite smått före vi steg på bussen som tog oss till flygplatsen.

Då vi satt oss på flyget kunde man se att det regnade utanför. Kändes då bättre att flyga hem. Vi hade ju inte sett något regn på hela veckan. Flygresan hem gick snabbare än dit, ja faktiskt så landade vi en halvtimme tidigare än beräknat.

Då vi steg ut ur planet möttes vi av snöblandat regn och blåst. Tänkte nästan vända om. Usch vilket väder att komma hem till.

Måste säga att jag är mycket nöjd med resan. Men smakar det så kostar det. Inte något vi kan unna oss varje år. Njöt mycket mera av den här södernresan än utav den förra. Mötte inga efterhängsna försäljare eller liknande och vädret var perfekt. Ingen stress och vi gjorde det vi kände för, inga måsten. Därför har vi såklart inte sett allt, så vill ju gärna åka dit igen, helst imorgon, men vi får se när det blir.