Förkylnings veckor

De senaste veckorna har gått i förkylningens tecken. Det började med Wilma som fick feber i påskhelgen. Febern gick upp och ner. Till en början var hon inte ens förkyld. Snuvan kom flera dagar efteråt. Så hon var hemma nästan en vecka från dagis. Lördagen den 6.4 var vi till Seinäjoki på shopping. Då vi kom hem hade jag feber. Helt slut var jag. Febern gick också upp och ner för mig. Kunde må bättre på morgonen men feber igen på kvällen. Även för mig kom snuvan och hostan några dagar senare. Först den 18.4 kunde jag åka på jobb igen. Förutom en dag där före då jag trodde jag var i skick men måste åka hem efter någon timme. 


Rösten var borta i 2 veckor. Nu börjar den sakteligen komma tillbaka, får vi hoppas. Då det var som värst fick jag inte ur mig något ljud alls. Hostan och slemmet i halsen har egentligen varit värst. Har knappt kunnat andas emellanåt då halsen varit full av slem 🤒. Så en lördag blev det ett besök på akuten. Men fick bara sjukledigt och uppmaningen att inte prata och att vila. Crp var 9 och lungorna lät ok. Sedan visade sig att det stod fel namn på mitt sjukintyg! Hur kan detta få hända? Jag såg bara snabbt på pappret att datum stämde. Sedan två dagar senare då jag tänkte åka och lämna in sjukintyget till jobbet så upptäckte jag att där stod fel namn. Så då blev det att spendera två timmar på akuten igen bara för att få ett nytt sjukintyg i handen 😬.

Igår kväll började Wilma dra upp snor igen, så är väl en ny förkylning på gång 😔. Får se. Hon for nog på dagis idag men får se hur morgondagen blir. Jag är åtminstone ledig torsdag och fredag, så det ska bli skönt. Har haft en studerande med mig hela veckan och det har varit utmanande för min röst. Som tur har det varit en duktig studerande. Dessutom tror jag inte att jag har varit handledare åt så många studeranden genom åren, minns faktiskt inte. De kan inte vara många i alla fall, och längesedan är det, säkert en 7-8 år sedan om inte mera.


Ute är det vitt och snöigt, snöade hela gårdagen och snöar ännu. Varmare väder har dock utlovats, så ser framemot det. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0