En liten kantarellplockare

Den här hösten har det verkligen funnits kantareller att plocka i skogen. Kan bara tänka mig alla kantareller man missat bara för att man inte vetat om att de funnits just där. En kväll i början på månaden fick jag med mig Wilma till skogs. Oftast har jag fått ett nej till svar då jag frågat om hon vill gå och plocka kantareller 🙂.


Det var första gången hon kom med mig så långt in i skogen. Som tur var träffade vi inte så många älgflugor. Kan nog hända det skulle ha varit sista gången hon skulle ha kommit med mig till skogs annars då hon är rädd för alla småkryp 🙈🙃.

En lyckad svamptur blev det, synd då jag inte tycker om att äta kantareller 😅.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0