Sommarresan 2023 del 4 - Legoland

Efter Hamburg var det dags att lämna Tyskland för denna gång. Stannade just före gränsen till Danmark och shoppade lite smått och gott.

Så här glad var Wilma då vi kom fram till campingen i Legoland 🥰.

Vår tältplats var riktigt perfekt, bredvid hoppkuddarna. Wilma sprang glatt iväg dit medan vi lade upp tältet.

Lite senare gick vi på skattjakt runt campingen. Man skulle hitta bokstäver som blev till ett ord. Lekte i några lekparker och hälsade på djuren som fanns längst bort på camping området.

Det fanns alltså många olika sorters lekparker på området, alla med olika tema. Bästa campingen vi har varit på då det gäller lekparks utbudet 👍. Men då var det ju också lite dyrare att tälta där än på många andra ställen.

Följande dag blev det Legoland hela dagen lång. Vi kom dit just efter att de öppnat för dagen och gick därifrån just före de skulle stänga. Måste säga att det var nog bästa gången jag varit dit, tredje gången gillt blev det för mig. Första gången var jag nog i fel ålder, andra gången hade vi bråttom vidare. Den här gången hade vi hela dagen på oss och vi hann i princip med allt. Visst kunde man ha varit två dagar, men ville se annat också. Tror nog Wilma var nöjd med dagen 🥰.

Utsiktstornet var det lång kö till. Sedan var det inte lika lång väntetid till de andra åkattraktionerna. Wilma ville åka i allt som passade henne, men spökhuset fick vi gå ut ur. Det blev för läskigt.

Överallt fanns det lego att leka med. På ett ställe kunde man bygga en egen bil och tävla med den.

Lite mat fick vi också i oss. Det var gott men dyrt 😉. Sedan vaskade Wilma guld som blev till en fin medalj.

Det var en varm dag. Så emellanåt var det skönt att komma inomhus. Vi åkte i tåg, båt, bil och en massa annat. Wilma var stolt då hon vågade åka i lilla fritt fall 🥰.

Akvariet var vi också in i, det var häftigt.

Det är ju ett stort område att gå igenom. På kartan ser det inte så värst stort ut, men jag trodde nästan aldrig att vi skulle komma oss till andra ändan. Det fanns verkligen mycket att se på.

Bäst av allt var nog 4D showen. Man satt fastspänd och tittade på en film som täckte hela väggen. Bänkarna där man satt rörde på sig lite och skakade, men egentligen åkte man ingenstans. Men det kändes verkligen som om man åkte bergochdal bana genom moln och ut i rymden. Häftigt! Måste till och med blunda lite mellan varven då det tog i magen 😅🙈.

Till sist blev det glass innan vi vandrade tillbaka till campingen. Då var vi hungriga (och trötta) efter en lång men rolig dag, så då beställde vi pizza på campingen 😋.

Sedan hann vi leka i en lekpark och spela lite UNO innan det blev läggdags igen.

Så efter denna dag tror jag nästan att det säkert blir ett nytt besök till Legoland efter några år 😉.