Två olika sorters bröd

Förra veckan fick jag något ryck igen och bakade två olika sorters Lchf bröd. Min mage mår ju nog bäst då jag inte äter vanligt bröd, men jag är för lat för att orka baka hela tiden 🙂.


Ena dagen blev det semlor. Goda, men större skulle de gärna ha fått bli.

Receptet hittade jag på 56kilo.se

Följande dag kände jag för att baka ännu ett bröd. 


Det här brödet hade mera frön i sig och blev också saftigt och gott. Receptet på detta bröd hittade jag i boken "Lchf 2.0" skriven av Åse Falkman Fredrikson och Anna Hallén.


Nu är bröden så gott som uppätna så borde kanske testa att baka några andra bröd den här veckan, men det får nog bli en annan dag ☀️.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0