Sköna dagar på Lillö och skorstensrenovering

Nästan all ledig tid sommartid spenderas förstås på Lillö. Så även i år. Även om jag som vanligt tycker att vi knappt hinner vara där. Johnny hade ju ledigt hela juli också, så då påbörjades en renovering av bastuskorstenen.



En dag fick vi båtbesök. Peppe och Matti kom körandes från deras villa. Där hade det regnat flera timmar, på Lillö hade vi inte sett något regn. Konstigt väder. Deras villa är ju ändå inte så långt borta från Lillö.



Det har blivit tidiga morgnar och sena kvällar. Det tar ju lite längre tid att köra till jobbet från Lillö. Hur länge beror på om man hamnar bakom någon söndagskörare på Köklotvägen 😉.


Vi har spelat spel. UNO och Frozen spelet är favoriterna just nu.


Solen skiner inte varje dag. Men vad gör nu det, man kan leka i regnet också. Hoppa i vattenpölar och koka geggamojasoppa är också roligt.



Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder, som de brukar säga. Tyvärr kan man inte beställa vädret. Är jag ledig och vi har passligt att fara till Lillö så far vi oberoende väder. Är ju nog mysigt med regn, även om jag nog föredrar sol 🙂.



Nya solstolar hittade vi på loppis vid Prisma 👍.


Nu i augusti har jag kommit igång med läsningen. Har faktiskt läst ut två böcker. Deckare förstås.


Snart är det villaavslutning, men villalivet tar inte slut. Försöker varje år att förlänga villasäsongen, får se hur det går i år 😉.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0