Seg förkylning och första frosten

Min förkylning börjar kanske sakta ge med sig. Förra veckan var jag sjukskriven 3 dagar pga misstänkt bihåleinflammation. Värkte i hela kinden och käken på höger sida, trodde jag hade tandvärk. Till sist fick jag utskrivet Duact som skulle ta ner svullnaden, det gjorde susen. Tog inte länge innan det började kännas bättre.


Så i flera dagar vilade jag som kissona också gjorde 🐈‍⬛. Fick också vara med mamma till akuten då de inte svarade på Hvc. Hon hade misstänkt lunginflammation, men som tur var det inte så allvarligt. En antibiotika kur fick hon dock.


Den första frosten har också hälsat på. Dit for solrosorna, gurkorna och tomaterna. Jag vill inte ha vinter ännu. Tog in tomaterna, får se om de blir färdiga.


Jag som tänkte ta tag i träningen i september, hittills har det inte gått så bra. Men en promenad/joggingtur kom jag mig ut på en dag. Kanske inte så bra att springa ännu då jag inte riktigt är frisk ännu, men det kändes inte så tungt 🙂. Fick se vindmöllorna, som de håller på och lägger upp, på närmare håll.






Nu ser jag framemot en Lillö helg igen. De har lovat regn, men vad gör nu det, huvudsaken jag får vara där och känna "lugnet", bara slappna av och inte ha några måsten. 

Hoppas ni får en bra vecka! 🍁





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0