Förra veckans äventyr

Jag har länge tänkt köpa en ny madrass till Wilmas säng. Förra veckan blev det äntligen av. Hon har hittills legat på madrassen som hon hade i spjälsängen, en 60×120 cm. Eftersom den gamla sängen hon sover i inte har samma mått i huvudändan som i fotändan, var det svårt att hitta en madrass som skulle passa. Det blev en 70×140 cm:s. Så den får hon sova på tills hon byter säng. Johnny måste skära bort lite i fotändan av madrassen så den skulle passa, men nu behöver jag åtminstone inte lägga en massa handdukar och filtar som utfyllnad 🙂. Samtidigt passade jag på och ändrade om lite i Wilmas rum. Datorn som stått på skrivbordet de senaste 10 åren och som vi inte använder, fick flytta in i skrubben. Nu kan Wilma sitta och rita och måla vid skrivbordet 👍.


På onsdag kväll var det för en gångs skull min tur att fara med Wilma på gympaskoj till Helsingby. Annars har jag oftast jobbat på onsdagskvällarna, men denna vecka hade jag ledig kväll 🙂. Tyvärr var Wilmas kompis sjuk, men det gick bra ändå.


På fredagen fick Wilma äntligen träffa sin kompis som hon inte sett på det här året. De lekte bra och hade roligt. Vi mammor hann ta en kaffekopp 🙂.


På lördagen for vi på loppis till Lillkyro. Vid kyrkan där bredvid fanns det massor av löv som man kunde leka med 🙂.


Det blev också en tur till Lillö på lördagen. Det blåste hårt men inne blev det varmt till sist. Vi lekte lite där ute, spelade spel, såg på tv och åt lite smått och gott.


På söndagen bjöd vi mamma och Johnnys föräldrar på mat. Det blev både förrätt, varmrätt och efterrätt, men endast förrätten fastnade på bild. Det blev kräftstjärtsmörgåsar till förrätt, pulled beef tortilla till varmrätt och hemlagad hjortronglass till efterrätt 😋


Nu är snart en till vecka slut. Vi närmar oss November med stormsteg. Men vad vi gjort den här veckan får du kanske veta en annan dag 🙂.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0