Nattliga äventyr

I morse vaknade jag med ett ryck då det skraplade till i sovrummet. Whiskas var i farten. Sen hörde jag "pip pip" och tänkte att nu har hon antingen någon leksak eller ett riktigt möss. Det var ett riktigt möss. Usch då. Varför måste de komma in på höstarna? Jag fick kasta ut det döda mösset från balkongen. Nu ligger det på gräsmattan, borde kasta det till skogs.


Det var höstens första mössfångst inomhus. För någon månad sedan hade vi visserligen något i storskrubben, men det hamnade i fällan till sist. Oftast rör de sig bakom roskis i köket. Där får de hållas tycker jag, om de nu måste vara inne. Helst vill jag inte ha dem springandes över golvet, och absolut inte i sovrummet 😬. Tänk om jag skulle ha sovit på luftmadrassen där i hörnet, då skulle det säkert ha klättrat över mig. Nej usch, så hemskt. Nu vet jag inte om jag vågar sova på luftmadrassen mera (vilket jag gör om Wilma kommer till vår säng). 

Men Wiskas var åtminstone duktig 👍🐈‍⬛. Som tur hann hon inte hoppa upp med sitt byte i vår säng 😅.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0