Midsommar 2022

Det blev en bra, och VARM midsommar i år. Jag jobbade 12-21 på midsommarafton. Sedan åkte jag till Målarbackan där Johnny och Wilma spenderat kvällen. Blev bjuden på mat, njöt av det fina vädret. Efter 22 tackade vi för oss.



Midsommardagen jobbade jag 7-15. Sedan var det bråttom hem via, packa, och sen till Lillö. Johnny, Wilma och mamma var redan där. Sedan kom Gunvi och Jussi också. Vi grillade och åt ute. Det blåste hårt rakt upp, så något parasoll kunde vi inte ha upp. Varmt var det ändå fastän det nog var varmare hemma. Lite senare tog Wilma och jag ett dopp i det blå. Det var avsvalkande 🌊.


Sedan fick vi mera frömand då Peppe och Matti kom på kaffe. Peppe hade bakat en god jordgubbs paj/tårta och mamma en smaskig rabarberpaj 😋.

På söndagen var det fortsättningsvis varmt, men blåsigt väder på dagen. Mia och Tomi kom till Lillö, det var säkert 10 år sedan senast. Vi åt gott utomhus. Wilma och jag svalkade av oss i vattnet även denna dag.



Skål! Dagen till ära använde vi faktiskt riktiga tallrikar och glas. Vet inte när vi gjort det senast 😀. 


Vi fick alla tre presenter. Antingen hade vi fyllt eller skulle fylla år. Tusen tack! 🤗❤


Till kaffet hade jag bakat en äppelpaj 😋. Sedan blev det en promenad till fladan där vi kastade lite. Några fiskar fick vi inte på kroken. Det var bara Johnnys shorts som mitt i allt fick en krok i sig 🙈😂. Vi skrattade så vi nästan tänkte trilla av stenen 😂😂.


Senare på kvällen då gästerna åkt hem satt jag och njöt av kvällssolen på bryggan. Oj så skönt med tystnad för en gångs skull 🙂. Bara naturens egna ljud (och grannens generator 😅).


Då jag satt där på bryggan kom jag att tänka på att det i princip hade slutat blåsa. Nu kunde vi äntligen ta oss en tur med båten. Årets första båttur. Efter klockan 21 på kvällen. Det blev en tur till Replot hamn och tillbaka. 




En riktigt skön båttur! 😍 Wilma uppförde sig exemplariskt, till skillnad från ifjol. Hon ville bara åka mera båt. Det berodde nog på att det knappt var några vågor. Vem vill åka då det blåser. Motorn började dock krångla på vägen hem, men vi kom oss hem. Får hoppas det var en engångsföreteelse 🙏.

Nu hoppas vi det fina vädret fortsätter hela semestern, men vi klarar oss bra med max 25 grader 😉🙂.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0