Att hinna njuta av allt det vackra

Tre arbetsskift kvar innan semestern 🙂. Det nĂ€rmar sig. Just nu blommar det sĂ„ fint i trĂ€dgĂ„rden. Man hinner inte njuta sĂ„ mycket man skulle vilja. KĂ€nns som att tiden inte rĂ€cker till. Allt gĂ„r sĂ„ snabbt denna Ă„rstid.


Det Ă€r svĂ„rt dĂ„ man vill vara pĂ„ flera stĂ€llen samtidigt 😅. EmellanĂ„t kĂ€nns det som om jag knappt hinner vara hemma, eller sĂ„ Ă€r jag bara hemma och sover. Sommartid vill jag förstĂ„s spendera sĂ„ mycket tid som möjligt pĂ„ Lillö, sĂ„ dĂ„ hamnar trĂ€dgĂ„rden dĂ€r hemma oftast lite i skymundan. Vi har ju Ă€nnu inte ens fĂ„tt ut utemöblemanget. Men dĂ„ igen, vem skulle ha suttit dĂ€r? Nu ska det nog ut veckan som kommer, har jag bestĂ€mt 🙂.


Nu har Johnny semester, hela 7 veckor dessutom. Vilken lyx! Jag fĂ„r nöja mig med 4 veckor, bĂ€ttre Ă€n ingenting 😅. Men helst skulle jag ju vilja ha 5 pĂ„ en gĂ„ng som pĂ„ den gamla goda tiden dĂ„ jag tog ut 23 semesterdagar pĂ„ sommaren och pĂ„ sĂ„ vis fick ihop nĂ€stan 5 veckors ledighet med rĂ€knat lediga dagar. Hade dĂ„ bara 28 semesterdagar i Ă„ret, nu har jag 30. SĂ„ nu skulle jag kunna ta ut 25 och spara 5 men tyvĂ€rr fĂ„r vi endast ta ut 20 dagar i strĂ€ck pĂ„ sommaren. NĂ€sta Ă„r borde jag komma upp i 38 semesterdagar. FĂ„r bara hoppas att det fortfarande Ă€r samma system med semestern dĂ„ och att inget Ă€ndras. Har ju bara vĂ€ntat i 15 Ă„r pĂ„ de dĂ€r 38 dagarna 😅.


OcksĂ„ i VĂ€stervik blommar det đŸŒŒ.


Efter nĂ„gra regntunga dagar ser det ut att bli en solig dag idag. BĂ€st att stiga upp ur sĂ€ngen sĂ„ man hinner njuta av dagen innan det Ă€r dags för nattjobb 😀.

Hoppas ni fĂ„r en solig och fin dag! đŸŒŒâ˜€ïž



Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0