Vadstena, bakluckeloppis och Flottsbro camping

Innan vi kunde lämna Gränna blev det ett sista stopp vid ännu ett polkagrisbageri. Köpte lite färdkost också 😀. Sedan åkte vi vidare till Vadstena. Såg fina blommor efter vägen samt besökte en antikaffär.

Tyvärr hade vi inte så mycket tid på oss, skulle gärna ha sett mera av staden. Men en guidad tur med det lilla "lilliputt" tåget blev det i alla fall 🙂. Wilma tyckte det var kul! 🙂

Vi steg på tåget bredvid Vadstena slott. Sedan åkte vi runt i staden och fick se de största sevärdheterna, bl.a. klostret. Vi hann dock tyvärr inte gå in i varken klostret eller slottet. Det får bli en annan gång.

Efter rundturen gick vi en sväng i centrum och sen blev det lek i en lekpark 🙂. Blev wc jakt också, så till sist hittade vi en längst inne på en restaurang 🙈.

Sedan hade vi ännu en bit kvar att köra till Stockholm. Det blev mat efter vägen vid Ikea i Linköping 😋. Billigt och bra. Vid 21 kom vi äntligen fram till Flottsbro camping lite söder om Stockholm. Där hade vi bokat en stuga för tre nätter. Skönt att slippa sätta upp tältet 😉.

Följande dag åkte vi på bakluckeloppis. Det hade jag sett framemot hela resan 🙂. Fyndade lite småsaker och åt korv med bröd. Sedan åkte vi till andra sidan stan på jakt efter en jacka åt Johnny från Jula, men tydligen hade de inte haft den i sortimentet sedan i vintras 🙈😬. Så där åkte vi av o ann i onödan. Sedan blev det shopping i Skhlm i Skärholmen. Vår favorit shopping galleria. Fyndade lite på myrorna (loppis).

Wilma ville sedan leka av sig lite så då blev det att söka fram en lekpark. Hittade en med en häftig spindel rutschbana 🙂.

Då vi kom tillbaka till campingen gick vi en runda runt området. Hittade en lekpark till 🙂. Flottsbro är ett friluftsområde, där kan man åka slalom vintertid och cykla nerför sommartid, ja plus en massa andra aktiviteter. Fint område och fin strand.

De följande två dagarna spenderades också i Stockholm, men mera om slutet av resan en annan dag 🙂.