Julfirande i Västervik 23.12

I år började vi julfirandet en dag för tidigt. Ganska bra måste jag säga. Jag skulle ju jobba över jul, så att fira med mamma och mina syskon med familjer som vi brukar göra var ju bara självklart. Tyvärr var vi inte riktigt alla med i år, men de flesta i alla fall.
 

Wilma och jag kom till mamma på eftermiddagen, flera timmar före alla andra. Hjälpte till att duka och ställa iordning inför kvällen. Det blev inte lika många sorter på julbordet i år, men lite kalkon, skinka, gravad lax, lådor och limpa. Ja och risgrynsgröt med plommonsoppa. Säkerligen har jag glömt bort något också. Jag är nöjd bara jag får kalkon 🙂. Gott var det i alla fall.


Efter maten knackade det på dörren. Det var tomten som lämnat paket på trappan. Wilma och Peppe hjälptes åt att dela ut alla paket. Wilmas pakethög blev STOR 🙈😀.

Lite senare blev det ännu lite ätbart. Klockan var 20.30 då vi tackade för oss och åkte hemåt. Det blev en bra dag ❤️🎅.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0