Första maj

Första maj och Wilma blev 10 månader. Som alla andra år var det ju ett "måste" att åka in till stan. Några bilparader såg vi tyvärr inte i år, men på eftermiddagen tog jag och Wilma oss ett varv på torget. En första maj ballong hade hon redan fått, så någon sådan behövde vi inte köpa på torget. Köpte faktiskt inget på torget. Sådär "lagom" till att vi kom till stan så började det regna, lite vitt kom det också ner. Så det blev bara ett snabbt varv på torget. Lite hoppigt och skuttigt var det ju dessutom med vagnen. 
 
 
Hon var lite ovan att sitta i sittdelen, hon skulle ha velat sitta rakare. Jag som inte är så teknisk av mig visste inte om det gick att ställa ryggstödet rakare eller inte, måste ta mig en titt på sittdelen en annan dag. Har ju bara använt den två gånger hittills. Har inte lärt mig alla finesser ännu. 
 
Efter lite shopping blev det café besök. Wilma fick lite smått och gott att äta och dricka. Jag njöt av en kaffe och struva. Ja njöt och njöt. Halva struvan var nog på tröjan efteråt. Gällde nämligen att snabbt försöka äta upp den då Wilma också skulle ha velat smaka. Wilma underhöll sig en stund med en bok. Hon hittade också en liten flicka som hon satt och vinkade med. 
 
 
Nästa år får vi hoppas på bättre väder (men har inga höga förhoppningar, är ju kallt väder nästan varje första maj). Några roliga timmar på stan blev det i alla fall. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0