En svalare vecka och stenarbete

Svalare väder blev det ju verkligen, faktiskt ganska skönt. Ingen vill ju sova i 26-27 graders värme heller. Nu borde huset vara väl genomvädrat. Det har ju inte varit något skäriväder de senaste dagarna, men ändå har vi varit till Lillö varje kväll, söndag, måndag och tisdag. Johnny har haft stenarbete i vattnet. Eller snarare gyttjan. Det var så lågt vatten så det var bäst att passa på och gräva undan några stenar som låg olämpligt. Wilmas mommo och moffa har också varit på Lillö varje kväll. På måndag var Inger också med och igår var Wilmas fammo och faffa med. Wilma löste korsord med Inger, det var roligt tyckte hon.
 
 
Min bil är också fixad! Igår åkte jag och besiktade den också så nu är det bara att tuta och köra. Får nu bara hålla tummarna att den håller ihop tills jag köper en annan. Men skönt att ha en bil som fungerar igen! Skulle nog känna oss lite fast om vi inte hade en bil att kunna åka iväg med nu då Johnny börjat jobba. Jag är som sagt lite rastlös och vill ogärna bara stanna hemma varje dag en hel vecka. Och för att ta sig någonstans behövs ju en bil (om jag inte vill gå sisådär 20 km för att komma till ett loppis, hehe). Så idag blev det en runda på Comboliina och Combo. Vi kom bara hem med en mjukis Lilla my för 1 euro. Bra så, vi behövde inget egentligen.
 
Imorgon kommer Wilmas kompis och hennes mamma hit en stund, det ser vi framemot!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0