Lyckad loppishelg

I helgen blev det många loppisfynd. Mest i klädväg, men det bästa fyndet var faktiskt av porslin. På fredag eftermiddag åkte jag till Solf där det ordnades loppis i Uf lokalen. Hela lokalen var fylld av loppissaker, och jag hittade lite av varje. 
 
Bästa fyndet var en stor muminmamma av porslin. Nu saknar jag bara resten av familjen i serien. Tror dock jag nöjer mig med bara muminmamman tills jag hittar resterande till ett billigt pris någonstans. Dock tillverkas de inte mera, så chansen att hitta resterande figurer för en billig peng är ju inte stor, men man vet aldrig.
 
 
Hittade också lite kläder åt Wilma samt en bok. En blommig blus åt mig själv kom jag också hem med.
 
 
På lördag morgon åkte jag iväg till Laihia på "Muksukirppis". Där sålde de bara barnrelaterade saker. Kläder, skor, leksaker m.m. Även där hittade jag en del. En av klänningarna är till nästa sommar (98), men resten av kläderna var i storlek 80-86.
 
 
Det bästa köpet enligt Wilma var nog "pianot". Verkligen något hon kan sysselsätta sig länge med. Fanns ju till och med djurljud på pianot. Ett bra köp med andra ord. 
 
Det blev en lyckad loppishelg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0